13 Ocak 2013 Pazar

Evlilikte Aldatma

Evlilikte Aldatma Evlilik sürecinde meydana gelebilecek temelde 2 travmatik olay söz konusudur. Bunlardan biri ölüm diğeri ise aldatmadır. Aldatmanın sonuçları daha tahrip edicidir. Çünkü aldatma ölüm gibi doğal bir oluşum değildir. Aldatmayla ortaya çıkan depresyon ölüm nedeniyle oluşabilen depresyondan daha fazla hasar verir. Aldatma 3 kişilik bir oyundur aslında. Bu dönemde aldatılan eşin rolü çok önem kazanır. Kendini sorgulaması, mahremiyetinin delinmiş olması, kendine olan öz değer kaybı, aldatmaya yüklediği anlamlar ve kişilik yapısı bu süreci yönetme şeklini belirler. Yapılabilecek en büyük ve ilk hata 3. Oyuncu ile iletişime geçmek, geçmeye çalışmaktır. Aldatma evliliğin gündemine oturduğu anda iletişim kanalları kırılır ve hatta kapanır. Eşler birbirlerinin söylediklerini duymaz işitmezler. Ortaya çıkan ilk tepkiler aldatılan eşte, korku, öfke patlaması, öz güven kaybı, kıskançlık, ağlama nöbetleri ve kuşkuculuk şeklinde iken, aldatan eşte suçlama, savunma ve aldatmanın niteliğine göre pişmanlık şeklinde görülür. Her iki durumda da kişiler kendilerini ve eşlerini, yapılan ve yapılmayanları sorgularlar. İlişkilerini sorgulamazlar. Oysa sorunun kaynağı ilişkilerdedir. Çiftler bu süreci doğru yönetirler ise bu sarsıntıdan daha güçlenmiş olarak çıkmaları da mümkündür. Bunun için her iki eşte sorumluluğu almalıdır. Dürüstlük ve açıklık olmazsa olmazlarımızdır. Çünkü güven ve sadakat duyguları bir kez çatırdamıştır. Onu yeniden inşaa ederken de her iki eşe de görevler düşmektedir. Bu dönemde eşler karşılarına çıkacak tuzaklara düşmemelidirler. Nedir bu tuzaklar? Araya mesafe koymak, aşırı sessiz/tepkiler, kuşkular,sorgulamak, yargılamak, alay etmek, çocukları veya yakınları konunun içine dahil etmek gibi. Bu tuzakların biri veya birkaçının yaşanması eşler için geri dönülmez sonuçlar yaşanmasına neden olabilir. Aldatmanın gündemine oturduğu evliliklerin çıkış yollarında en büyük desteği profesyonel bir yardım almaktır. İletişim kanallarının zarar gördüğü bu dönemde tarafsız bir uzmanın klavuzluğunda bu süreç gelecekte oluşturulabilecek sağlam yapı için bir fırsata dönüşebilir. Elbette terapi sürecinin başarısını da eşlerin katılımı, dürüstlüğü ve kişilik yapıları büyük ölçüde arttırır. Ayşe Hanım (hayali bir isim kullanılmıştır) kocası tarafından aldatılmış ve aldatıldığını öğrendikten 1,5 ay sonra yardım için başvurmuştur. Onun tarifiyle evlilikte aldatma = hortum (doğa olayı)du. Evliliğinin üzerinden bir hortum geçtiğini düşünüyordu. Aslında doğrudur evinizin üzerinden bir hortum geçmiştir. Sanırsınız ki sizin oralarda hiç hortum olmaz, olsa da size gelmez, gelse de zarar veremez. Oysa ki o hortum bir geldimi ne malikane tanır ne gecekondu. Tutunmasını bilmeyen herbirini al aşağı eder. Eğer toz bulutu dağılmadan adım atmaya çalışırsanızhortumun yarattığından daha büyük zararlara neden olabilirsiniz. Bu nedenledir ki toz bulutu yere inmeden adım atmayın, kararlar alıp uygulamayın. Bu yardım için size uzanacak mutlaka bir uzman eli vardır. Bunun için çaba harcayın ve gerçekten isteyin. İdem Kucur Tonoz Psikolojik Danışman&Aile ve Çift Terapisti&Profesyonel Yaşam Koçu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder